Ο Ανδρέας Αποστολίδης «Με τα πόδια μέχρι την αλήθεια» στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103,7

Ο συγγραφέας και σεναριογράφος του «Latin Noir» (Λατίν Νουάρ) Ανδρέας Αποστολίδης καλεσμένος της Λίνας Νικολακοπούλου και της Αλεξάνδρας Χριστακάκη στην εκπομπή «Με τα πόδια μέχρι την αλήθεια» το Σάββατο 22 Ιανοαυρίου, στις 18.00 σε μια συζήτηση για την Λατινική Αμερική μέσα από τους συγγραφείς και τις αστυνομικές ιστορίες του.

Το ομώνυμο βιβλίο -έρευνα του Ανδρέα Αποστολίδη (εκδόσεις Άγρα) αποτέλεσε την βάση του σεναρίου ενός ντοκιμαντέρ που «βγήκε» στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 19 Ιανουαρίου, ενώ έκανε πρεμιέρα στο Μαϊάμι. Ο Ανδρέας Αποστολίδης μαζί με τον μεταφραστή λογοτεχνικών βιβλίων Κρίτωνα Ηλιόπουλο ταξίδεψαν ,στο Μεξικό, την Κούβα, το Περού, την Χιλή και την Αργεντινή και συνομίλησαν με τους συγγραφείς: Santiago Roncagliolo, Leonardo Padura, Luis Sepuldeva, Paco Ignasio Taibo και Claudia Pineiro.

Το ντοκιμαντέρ ξεδιπλώνει ντοκουμέντα από την ιστορία των κινημάτων και των δικτατοριών των χωρών αυτών της δεκαετίας του ‘70 και του ’80, αποσπάσματα από εμβληματικές κινηματογραφικές ταινίες και φιλοξενεί συνεντεύξεις των συγγραφέων που συμμετείχαν ενεργά στην πολιτική ζωή των χωρών τους.

Η Λατινοαμερικανική αστυνομική λογοτεχνία δεν είναι αμερικάνικη, δεν είναι ευρωπαϊκή, ούτε σκανδιναβική. Το Latin noir είναι καθρέπτης της σύγχρονης κοινωνίας της Λατινικής Αμερικής. Πώς η γενιά των συγγραφέων του 70και του 80 οδηγήθηκε στην συγγραφή ιστοριών μυστηρίου για να αντιμετωπίσει την ωμή κρατική βία, την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την διαφθορά, την καταστολή, την πείνα και τις κοινωνικές ανισότητες; Γιατί το Latin Noir είναι καθρέπτης και αντίδοτο στην απολυταρχική πραγματικότητα; Γιατί ο αστυνομικός που είναι ο βασικός εχθρός της κοινωνίας δεν μπορεί να εξιχνιάσει το έγκλημα, όταν τα εγκλήματα προέρχονται από το ίδιο το κράτος; Γιατί οι συγγραφείς αυτοί στην πλοκή πρόσθεσαν την σύγχρονη Ιστορία; Γιατί οι ήρωες τους είναι μάρτυρες και κριτές της βίας, του φόβου, της διαφθοράς, των ναρκωτικών, της απάτης, των εξαφανίσεων και της απάτης; Γιατί οι «ντέντεκτιβ» αναδεικνύουν τον ρόλο του κράτους στο εθνικό έγκλημα; Γιατί είναι δύσκολο ο ντέντεκτιβ να συνεργαστεί με τον αστυνομικό και να αποδοθεί δικαιοσύνη; Γιατί αποτυπώνουν την σύγκρουση των δύο κόσμο με μοναδική ατμόσφαιρα;