«Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια» – «Καίτη Γκρέυ, Μαρίκα Νίνου, Πόλυ Πάνου, Ρίτα Σακελλαρίου σε τραγούδια του Στέλιου Χρυσίνη»

Τετάρτη 1η Δεκεμβρίου, 9 με 10 το βράδυ, στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103.7.
Μουσικός, κυνηγός ταλέντων και συνθέτης με πολύχρονη παρουσία στο χώρο του τραγουδιού – από τα χρόνια του ’30 μέχρι και τα χρόνια του ’60, ο Στέλιος Χρυσίνης. Έχουμε μιλήσει πολλές φορές γι’ αυτόν κι έχουμε ακούσει τραγούδια του. Σήμερα είπαμε να σταθούμε σε τραγούδια του που είπαν οι τέσσερεις συγκεκριμένες γυναικείες φωνές. «Κάτσε στον καναπέ μου», «Τι όμορφη που είσαι όταν κλαις», «Στην αγορά που Πειραιά».

Γέννημα θρέμμα του Πειραιά. Εκεί γεννήθηκε το 1916, με καταγωγή από το Κρανίδι, εκεί ξεκίνησε τις μουσικές του δραστηριότητες από πολύ μικρός μαζί με τον κατά έξι χρόνια μεγαλύτερο αδελφό του Παναγιώτη, στα πρώτα χρόνια του ’30. Στην δισκογραφία μπήκε το ’34. Αν και Περιζήτητος κιθαρίστας αλλά και σημαντικός δισκογραφικός παράγοντας μετά την απελευθέρωση. Αρχικά στο πλευρό του σπουδαίου βιολιστή Δημήτρη Σέμση κι αργότερα μόνος του. Τότε θα ανακαλύψει, θα στηρίξει αλλά και θα διδάξει τους περισσότερους λαϊκούς τραγουδιστές που ξεκινούν στα χρόνια του ’50 – ο Στέλιος Καζαντζίδης τον ανέφερε πάντα ως βασικό του δάσκαλο. Τα χρόνια του ’60 ωστόσο, θα τον βρουν σε μικρότερες εταιρίες να προσπαθεί και πάλι να αναδείξει νέα ταλέντα – ένα από αυτά ήταν η Ρίτα Σακελλαρίου. Πέθανε το Φλεβάρη του 1970, στα 54 μόλις χρόνια του.

ΥΓ: Υπάρχουν πολλές ακόμα γυναικείες φωνές που είχαν στενή σχέση με τον Στέλιο Χρυσίνη, ηχογράφησαν αρκετά τραγούδια μαζί του ή και αναδείχτηκαν από αυτόν. Η Ρίτα Αμπατζή έχει συνεργαστεί πολύ μαζί του στα χρόνια του ’30, η Ιωάννα Γεωργακοπούλου αργότερα. Ο ίδιος θα αναδείξει την Ρένα Στάμου, η οποία θα πει κι ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του το «Απόψε μ’ εγκατέλειψες». Αυτή η εκπομπή ωστόσο, στηριγμένη στις 4 συγκεκριμένες γυναικείες φωνές, θα τελειώσει με μια αντρική. Με τον Γιάννη Τζιβάνη και το τραγούδι «Σ’ ένα βράχο στ’ ακρογιάλι», που τα τελευταία χρόνια ακούσαμε σε αρκετές νεώτερες εκτελέσεις.
Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».