«Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια» – «Της αγάπης γερακάρης» του Θανάση Παπακωνσταντίνου με την Μελίνα Κανά (Οκτώβριος 1996): Ένας δίσκος, μια εποχή, μια ιστορία

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου, 9 με 10 το βράδυ, στο Δεύτερο Πρόγραμμα 103.7.
Στη σειρά, όπου ψάχνουμε σαν παραμύθια τις ιστορίες τους και ακούμε κάποιους δίσκους ολόκληρους. Σαν να βάζαμε  με προσοχή και τις δυο πλευρές ενός παλιού δίσκου βινυλίου. Έχουν περάσει πλέον 25 ολόκληρα χρόνια από το δίσκο «Της αγάπης γερακάρης». Ήταν η τρίτη μόλις συνάντηση σε ολόκληρη δουλειά –  θα λέγαμε σε μεγάλο δίσκο αλλά ήδη είχαν επικρατήσει οι ψηφιακοί – με την ιδιόμορφη στιχουργική του Θανάση Παπακωνσταντίνου, αλλά όχι με τον ήχο  και τις φωνές που κυρίως τη συνδέσαμε αργότερα. Για πρώτη φορά, παρουσιάζει έναν ολόκληρο δίσκο με μια ερμηνεύτρια, την Μελίνα Κανά. Και μοιάζει σαν να έχει τη διάθεση να ανοιχτεί σε πιο «εξωστρεφείς» δουλειές, χωρίς όμως να θυσιάσει σ’ αυτό τον προσωπικό του λόγο. Η τραγουδίστρια έχει ήδη συμμετάσχει με δυο τραγούδια στον προηγούμενο, δεύτερο δίσκο του («Στην Ανδρομέδα και στη γη»), όπου ο ίδιος είναι , εκτός από δημιουργός και βασικός ερμηνευτής. Από εκεί μάλλον έχει διαφανεί μια διάθεση ευρύτερης συνεργασίας. Και κάποια τραγούδια – σύμφωνα με πληροφορίες από τον ίδιο – γράφονται με «γνώση» της φωνής και των ερμηνευτικών δυνατοτήτων της  Μελίνας Κανά. Είναι η «Μαλαματένια μου ζωή» ένα από αυτά, όπως είναι και το «Φιλί αμέθυστο», η «Βάρδια», και το «Σώμα που χορεύεις». Τα υπόλοιπα, επιλέγονται από το ευρύτερο υλικό που έχει δημιουργήσει ο Παπακωνσταντίνου τα προηγούμενα χρόνια. Κι εκείνο που τον «βασάνισε» περισσότερο, σύμφωνα με κατοπινή δική του εκτίμηση ήταν η «Φεϊρούζ». Ξεκίνησε ακούγοντας από την ίδια το «Γιαχαμπίμπι» από τους Ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας. Και παράλληλα, το «Αρχαγγελίτικο» που λέει στο δίσκο του Σίμωνα Καρρά με τραγούδια των Δωδεκανήσων μια γυναίκα ονόματι Ευαγγελία Λελέ. Εξ ου και ο στίχος: «Η Ευαγγελία λέει το Αρχαγγελίτικο / και συ στης Μπεκάα τη θέρμη τραγουδάς το ανείπωτο». Στην εκπομπή ακούμε ολόκληρο το δίσκο, ψάχνουμε σχετικές μαρτυρίες και κάνουμε σκέψεις για τότε που κυκλοφόρησε αλλά και για τα χρόνια που μεσολάβησαν. Πάντα με την πεποίθηση και με στόχο ότι «Πρέπει να ξέρεις μηχανή να κόψεις μαύρα μάτια».