Η Κάλλας, η Μήδεια και η Πίνα Μπάους στο Ντίσελντορφ

Περνώντας το κατώφλι της εισόδου του δημαρχείου του Ντίσελντορφ, της πρωτεύουσας του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στη Γερμανία, το μάτι του επισκέπτη πέφτει πάνω στο έργο του Έλληνα γλύπτη Νίκου Φλώρου, «Queen Elizabeth I». Ένα φόρεμα φτιαγμένο από κομμάτια αλουμινίου, εμπνευσμένο από το αντίστοιχο κοστούμι, που φορούσε η Μαρία Κάλλας, στην όπερα Ντον Κάρλο του Τζουζέπε Βέρντι.

Το ιδιότυπο γλυπτό (200χ200χ220 εκατοστά), για τη δημιουργία του οποίου ο Νίκος Φλώρος χρειάστηκε να χρησιμοποιήσει περισσότερα από 5.000 κουτάκια αναψυκτικών, είναι ένα από τα πρώτα έργα του και έχει βραβευθεί από το Metropolitan Museum of Art Costume της Νέας Υόρκης. Βρίσκεται στη συλλογή του καλλιτέχνη στη Νέα Υόρκη και ταξίδεψε ως το Ντίσελντορφ, για να υποδέχεται τους επισκέπτες της έκθεσης, που θα φιλοξενείται ως το τέλος του Δεκεμβρίου στο δημαρχείο της πόλης, έπειτα από πρόσκληση του δημάρχου του Ντίσελντορφ, Τόμας Γκέιζελ, σε συνεργασία με τη γενική πρόξενο της Ελλάδας, Μαρία Παπακωνσταντίνου.

Τα εγκαίνια έγιναν τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου με μια παράσταση που ένωσε τρεις γυναίκες μύθους: Τη Μαρία Κάλλας, τη Μήδεια και τη διάσημη χορεύτρια Πίνα Μπάους, καθώς οι χορεύτριες του χοροθεάτρου της Πίνα Μπάους «ζωντάνεψαν» τη Μήδεια μέσα από τη Μαρία Κάλλας, φορώντας τις δημιουργίες του Νίκου Φλώρου. Η χορογραφία ήταν του μοναδικού με ελληνική καταγωγή χορευτή της Πίνα Μπάους, Δάφνι Κόκκινου.

Μέσα από την τέχνη του, που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, ο Νίκος Φλώρος θέλει να ακούγεται η Ελλάδα, που όπως επισημαίνει, είναι ιδέα: «Με ενδιαφέρει η οικουμενική Ελλάδα. Η Ελλάδα που έδωσε τον πολιτισμό και έχει μεταγγίσει στο DNA του κάθε ανθρώπου το ελληνικό ιδεώδες. Αφαίρεσε όσα πρόσφερε η Ελλάδα – τη δημοκρατία, την τέχνη, την αρχιτεκτονική, την ιατρική, τη γλώσσα, τη μουσική, το θέατρο, τη φιλοσοφία -από το παγκόσμιο γίγνεσθαι, να δούμε τι μένει…»

«Οι Γερμανοί αγαπούν πολύ την ελληνική παιδεία», αναφέρει η γενική πρόξενος της Ελλάδας στο Ντίσελντορφ Μαρία Παπακωνσταντίνου. «Φυσικά, οι Γερμανοί γνωρίζουν την Κάλλας. Έχουν ελληνική παιδεία. Η πλειοψηφία έχει ακολουθήσει ελληνιστικές σπουδές. Γνωρίζουν πολλά πράγματα, ίσως καλύτερα και από ορισμένους Έλληνες», προσθέτει.

«Στο Ντίσελντορφ είναι η πρώτη φορά που έχουμε έναν Έλληνα καλλιτέχνη αυτού του βεληνεκούς που παρουσιάζει κάτι τόσο καινοτόμο, όπως η «πράσινη» τέχνη, σε συνδυασμό με το χοροθέατρο και τη γλυπτική. Και από τη στιγμή που μπαίνει μπροστά η πρωτεύουσα είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν και άλλες πόλεις που θα θελήσουν να φιλοξενήσουν την έκθεση του Νίκου Φλώρου, διότι υπάρχουν πολλοί φιλέλληνες στη Γερμανία ενώ και το ομογενειακό στοιχείο είναι πολύ ισχυρό. Σε όλο το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας οι Έλληνες πλησιάζουν τους 200.000 και στο Ντίσελντορφ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Μητρόπολης, είναι περίπου 20.000» επισημαίνει η πρόξενος.

«Στόχος μας είναι να χτίζουμε γέφυρες και ο πολιτισμός, όπως αυτό που ζούμε σήμερα, φέρνει πιο κοντά την Ελλάδα με τη Γερμανία», τόνισε.

 

Πηγή: ΑΠΕ

Επιμέλεια: Φούλη Ζαβιτσάνου

 

Η Κάλλας, η Μήδεια και η Πίνα Μπάους στο Ντίσελντορφ