Η πρόεδρος του Ιδρύματος Παλλάδιον Β. Τριάρχη για τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας στη Βαυαρία

Στο πλαίσιο των ειδικών εκπομπών, που πραγματοποιεί «Η Φωνή της Ελλάδας», το παγκόσμιο ραδιόφωνο της ΕΡΤ,  από τις 2 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2021 για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας, η πρόεδρος του Ιδρύματος Παλλάδιον, στο Μόναχο, Βασιλεία Τριάρχη -Χέρμαν, μίλησε στην εκπομπή «Η Ελλάδα στον κόσμο» και στον δημοσιογράφο Θοδωρή Ψαλιδόπουλο, για την διδασκαλία και τη διάδοση της ελληνικής γλώσσας στη Βαυαρία.

Όπως είπε η κ. Τριάρχη, «βασικός στόχος του Ιδρύματος είναι η προώθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού. Αυτό το «παλεύουμε» με διάφορους τρόπους», σημείωσε και αναφέρθηκε σε μια σειρά δράσεων του Ιδρύματος, όπως στις λογοτεχνικές βραδιές, στις οποίες προσκεκλημένοι λογοτέχνες τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Βαυαρία παρουσιάζουν το έργο τους, στο project με τίτλο: «Η Ελλάδα τότε και η Ελλάδα τώρα» , στο πλαίσιο του οποίου το Ίδρυμα συνεργάζεται με το βαυαρικό υπουργείο Παιδείας για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας στα βαυαρικά γυμνάσια κ.ά.

«Υπάρχουν  γύρω στα 2.850 παιδιά Βαυαρών που μαθαίνουν την αρχαία ελληνική γλώσσα. Η Βαυαρία φημίζεται για τον φιλελληνισμό της. Ήδη, από το 1815 υπάρχει το πρώτο ελληνικό σχολείο στο Μόναχο. Από τότε λοιπόν υπάρχει φιλελληνισμός και τα πιο πολλά,  απ΄ όλα τα κρατίδια της Γερμανίας, ουμανιστικά γυμνάσια όπου μαθαίνεται η αρχαία ελληνική γλώσσα, βρίσκονται στη Βαυαρία. Κι εκεί προωθούμε την ελληνική γλώσσα, δηλαδή προσπαθούμε να επιμορφώσουμε τους Βαυαρούς εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την αρχαία ελληνική γλώσσα, να αγαπήσουν τη νεοελληνική και μέσα στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών να προωθήσουν και τη σύγχρονη ελληνική γλώσσα».

«Άλλος ένας στόχος του Ιδρύματος είναι η στήριξη της ελληνικής γλώσσας μέσα στα ελληνικά σχολεία. Να κρατήσουμε δηλαδή τα σχολεία σε ένα καλό επίπεδο για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τα ελληνόπουλα εδώ, να βρουν έναν σωστό δρόμο στον επαγγελματικό χώρο».

«Πιστεύω ότι το καλύτερο, θα ήταν ένα σωστό δίγλωσσο μοντέλο. Δηλαδή να παρέχονται και οι δύο γλώσσες, ελληνικά και γερμανικά, οι οποίες θα μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά, όχι μόνο στο θέμα της εργασίας τους αλλά και στο θέμα της προσωπικότητάς τους. Να αναπτύξουν μια προσωπικότητα που θα αντέξει στην παγκοσμιοποίηση», πρόσθεσε η κ. Τριάρχη.

Συντάκτης: Κατερίνα Χούμπα