Ο Θοδωρής Μάρκου, υπεύθυνος εκπαιδευτικών θεμάτων της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, στη Φωνή της Ελλάδας

Ένα από τα βασικά ζητήματα των Ελλήνων του εξωτερικού είναι το θέμα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης. Οι ομογενείς σε όλο τον κόσμο γνωρίζουν πολύ καλά ότι η ελληνική γλώσσα είναι ο βασικός σύνδεσμος τους με την ελληνική πολιτισμική ταυτότητα και ότι η διατήρηση, η γνώση αλλά και η εμβάθυνση σε αυτήν αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο για την μελλοντική ύπαρξη αυτής της ταυτότητας.

Ο κ. Θοδωρής Μάρκου, υπεύθυνος εκπαιδευτικών θεμάτων της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, μίλησε στη ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και συγκεκριμένα στην εκπομπή «Κουβέντες μακρινές» και στις Φούλη Ζαβιτσάνου και Νατάσα Βησσαρίωνος για την σημασία της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και για τις προσπάθειες που γίνονται ώστε το μάθημα των ελληνικών να διδάσκεται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Αυστραλίας από τη δεκαετία του ’60 ως σήμερα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κύριος Μάρκου σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις στο θέμα του μαθήματος των Νέων Ελληνικών, κατόπιν αιτήματος της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, «δημιουργήθηκε ένας νέος νόμος για τις ξένες γλώσσες στη Βικτώρια, σύμφωνα με τον οποίο δημιουργούνται δύο επίπεδα κατάταξης των μαθητών που διδάσκονται την ελληνική γλώσσα ως γλώσσα επιλογής στα σχολεία».

Πρόκειται για διαβαθμισμένη αξιολόγηση των μαθητών με κριτήριο το αν η ελληνική είναι η μητρική τους γλώσσα ή όχι, γεγονός που καθιστά ελκυστικότερη την επιλογή του μαθήματος των νέων ελληνικών για τα παιδιά δεύτερης ή και τρίτης γενιάς που δύσκολα θα μπορούσαν να συμπορευθούν με τα παιδιά των νεοαφιχθέντων Ελλήνων της τελευταίας δεκαετίας δεδομένης της διαφοράς τους σε γλωσσική επάρκεια.

Ακόμη, ο κύριος Μάρκου, δίνοντας μια πλήρη εικόνα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης στη Βικτώρια της Αυστραλίας, είπε ότι είναι γύρω στα 1400 τα παιδιά που μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα, ενώ γύρω στους 35 με 40 οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα. Υπάρχει βεβαίως η δυνατότητα εκμάθησης των ελληνικών και στα απογευματινά ελληνικά σχολεία των κοινοτήτων της Αυστραλίας.

Τέλος, ο κύριος Μάρκου αναφέρθηκε και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λέγοντας ότι «τη δεκαετία του ΄80 και του ΄90 υπήρχαν 4 με 5 πανεπιστήμια που δίδασκαν ελληνική γλώσσα και πολιτισμό ενώ σήμερα μόνο ένα, το Πανεπιστήμιο «La Trobe»» τονίζοντας ότι είναι «μεγάλο το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ανθρωπιστικές σπουδές στην Αυστραλία». Δήλωσε όμως αισιόδοξος, αφού η κυβέρνηση της Βικτώριας προσέφερε  το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων για να δημιουργηθεί στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, ένα πρόγραμμα Διασπορικών Σπουδών που θα προωθεί και την ελληνική γλώσσα.

Νατάσα Βησσαρίωνος, Φούλη Ζαβιτσάνου